Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Mika - 15 augusti 2010 19:12

Jag är ett Twilight-freak   Man kan tycka att med min ålder så borde man inte ha film som "hobby" utan ägna sig åt matlagning, städning och ta hand om barnen... Men jag ÄLSKAR film. Och givetvis älskar jag mina barn också, mer än film. Men just Twilight triliogin har jag fastnat för. Kanske är det för att de den mörke, snygge varulven Jacob som inte lämnar en kvinna oberörd eller kanske är det för den mystiske, vackra Edward som får så många kvinnor att önska att ett bett från honom skulle förändra våra liv.

Eller så är det helt enkelt så att denna underbara triliogi får mig till att lämna den gråa vardagen om så bara för ett par timmar. Att få slupas in i detta triangeldrama mellan Edward, Jacob och Bella får mig till att må bra. Jag fick frågan av en kompis: om du fick välja vilken skulle du ta? Edward eller jacob... Trygghet eller farlighet?? Och svaret är nog ganska enkelt: Jacob!!! Jag har levt i farlighet och det var ingen "höjdare". Men de senaste 11 åren har jag levt i trygghet och trots att det har sina gråzoner och vardagligheter så är det dock en ... trygghet. Och man ska verkligen inte underskatta trygghet. Att ha någon i sin närhet som älskar en trots brister och ett helvetes förflutet det är värt mycket. Det är tom värt en Jacob!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards